خطاب به هر عروسی که دنبال خوشبختی است: به تو عروس امروز و مادر فردا

فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.

 

 

چند نصیحتی که سعادت را برای تو در زندگی آینده تحقق می بخشند:

 

1.     سعی کن بدانی که همسرت چه چیزی را دوست دارد ، همان را انجام بده و  آنچه را که دوست ندارد، انجام نده

 

 

 

2.     هرگز دروغ نگو به خصوص با شوهرت همیشه صادق  و صریح باش ،تا اگر هم اشتباهی مرتکب شدی تو را ببخشید، امّا اگر به او دروغ بگویی به تو اطمینان نخواهد نمود ، خداوند نیز خطا و فراموشی را برای انسان عذر قرار داده ، امّا دروغ را عذر قرار نداده است.

 

 

 

 

 

3.     اگر گاهی نظر و دیدگاه شوهرت را در باره ی چیزی نادرست دانستی ، جلوی خویشان و نزدیکان عیبها و محاسن یا عادتها و نظرات او  وهر چیزی را که مناسب نمی دانی را بیان نکن.

 

 

 

4.     از نیش و کنایه بپرهیز زیرا مردان، زنی را که با نیش و کنایه و تمسخر با آنان  صحبت می کنند، نمی بخشند، امّا می توانی با محبت و نرمی و ادب، درباره ی عیب هایش با او صحبت کنی و این صحبت لازم است تنها بین تو و او باشد ، نه جلوی دیگران.

 

 

 

 

 

5.     با دقّت به سخنان شوهرت گوش بده، و از اینکه با تو در خانه است اظهار خوشحالی و سرور کن، و او را به ابراز احساسات مثبت و خوب ترغیب نما.

 

 

 

6.     چنان آرام بخش و خوشرفتار باش که تازگی و شادی را در آنجا به ارمغان آوری.

 

 

 

 

 

7.     تو از خطاهای کوچک شوهرت بگذر تا او نیز از اشتباهات تو چشم پوشی کند.

 

 

 

8.     هرگاه دیدی شوهرت دارد عصبانی می شود ، فوراً سکوت کن و دیگر به صحبت ادامه نده و وقتی خشمگین شد، صحنه را ترک کن.

 

 

 

 

 

9.     برای گفتگو در باره ی دلایل اختلاف و خشم  خودتان روش آرامی را در نظر بگیر.

 

 

 

10.                        باید اختلافات عادّی را بدون دخالت دیگران ،بین خودتان حلّ کنید، و این را هم به یاد داشته باشید که شما و شوهرتان در زندگی باهم دو شریک هستید نه دو رقیب(یا دوحریف). 

 

 

 

 

 

11.                        زیاد از زندگی شکوه نکن و بدان که چه زمانی صحبت می کنی و کی سکوت می کنی ؟

 

 

 

12.                        وظیفه خود در قبال خانواده ی شوهرت را فراموش نکن ، و لازم است که در مراسم ها با آنان باشی و به دیدنشان بروی.

 

 

 

 

 

13.                        باید این حقیقت رانیز  بپذیری که همسرت قسمتی از وجود تو نیست، بلکه انسانی دیگر است و ناگزیر با تو در نظر، شخصیت، افکار و دیدگاه اختلافاتی دارد و این اختلافات ، علیه و ضد تو نیست ، بنابر این باید این تفاوتها را با دیده احترام بنگری.

 

 

 

14.                        کاملاً به شوهر و ازدواجی که کرده ای پایبند و وفادار باش و هرگز وقتی احساس کردی زندگیت ایده آل نیست، در عقب نشینی و درخواست طلاق عجله نکن ، بلکه وظیفه ی تو این است که  سعی کنی ازدواج موفقی بسازی ؛ از کسانی نباش که نسبت به شریک زندگی خود ناسپاس و نافرمان هستند ، بدون تردید شوهرت صفات خوب بسیاری دارد، پس سعی کن آنها را پیدا کنی.

 

 

 

 

 

15.                        اشتباهات والدینت را بدون آگاهی، تکرار نکن  ، زیرا بسیاری از همسران با تقلید ازاشتباهات پدران و مادران  خود کارهایی انجام می دهند که  زندگی زناشوییشان را به خطر می اندازد.

 

 

 

16.                        و بالاخره این نصیحت نبوی را که خوبی های زن صالحه را یکجا بیان می فرماید، فراموش نکن: « إذا نظر إلیها سرته و إذا غاب عنها حفظته فی ماله و عرضه .....» :«زن صالحه آن زنی است که وقتی شوهر به او می نگرد، شاد می شود، و وقتی که از او غایب می شود، مال و آبرویش را حفظ می کند و وقتی به او دستوری می دهد، آن را اطاعت می کند.» ابوداود و نسائی

 

 





لینک ثابت


برچسب ها : خطاب به هر عروسی که دنبال خوشبختی است: به تو عروس امروز و مادر فردا ,
بازدید : 515
[ چهار شنبه 1 تير 1390 ] [ 12:26 ] [ نویسنده : حافظ ] | نظرات ()
مطالب متفرقه
نظر بدهید
نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:







نمایش کلیه نظرات



.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • آراد